استخرهای استخراج عظیم بیت کوین در چین در پی طوفان بارندگی مداوم در شهر سیچوان با کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی در نرخ هش روزانه خود روبرو شده‌اند.

استان سیچوان چین، منطقه‌ای کوهستانی در چین است و تخمین زده می‌شود بیش از 50% توان محاسباتی شبکه بیت کوین را دارد. از اواخر هفته گذشته درگیر بارش شدید باران بوده است که در طی دو روز گذشته به اوج خود رسیده است.( تاریخ مقاله 18 اوت)

باران‌های سنگین باعث قطعی برق در بخش‌هایی از منطقه شده‌اند چون نیروگاه‌های برق آبی برای کمک به تخلیه سیل، تولید برق را متوقف می کنند.

کوین پان، مدیرعامل و یکی از ‌بنیان‌گذاران PoolIn بیان کرد:

در برخی از شهرها حتی قطعی خطوط ارتباطی و اینترنتی را نیز تجربه کرده اند.

در نتیجه فارم‌های استخراج بیت کوین در منطقه فعلا مجبور به قطع ارتباط خود با شبکه بیت کوین شده اند.
مشخص نیست که این شرایط بارندگی شدید، چه زمانی ثابت و عادی خواهد شد.

داده‌های حاصل از BTC.com نشان می‌دهد چهار استخر استخراج بزرگ بیت کوین در جهان PoolIn، F۲Pool، BTC.com و Antpool همگی در چین مستقر هستند و هر یک شاهد افت هش ریت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در ۲۴ ساعت اخیر بوده‌اند. توان محاسباتی متصل به این چهار استخر حدود ۵۰ % کل شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

پان در یک پست Weibo در روز سه‌شنبه در چین گفت که علاوه بر اینکه فارم‌های استخراج مجبور شده اند اتصال شبکه برق و اینترنت را قطع کنند، برخی نیز پیش از این زمان فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و کارکنان خود را برای اقدامات احتیاطی خود مرخص کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری شین هوا، حجم باران جمع‌شده در ده‌ها شهر تحت نفوذ در استان سیچوان چین بین ۱۰ تا ۱۵ اوت به تنهایی از متوسط ماه آگوست در هر سال گذشته پیشی گرفته‌است.

علاوه بر این، یک بزرگراه اصلی که به منطقه کوهستانی سیچوان چین منتهی می‌شود، جایی که بیشتر فارم ها در آن قرار دارند، به خاطر سیل‌های شدید و رانش گل و لای بسته شده است.

در همین حال، هش ریت میانگین به ترتیب سه روزه و یک روزه بیت کوین به ترتیب به ۱۲۳ و ۱۱۰ اگزاهش در ثانیه (EH / s)کاهش‌یافته است. این اعداد پایین تر از به ترتیب ۳ % و ۱۰% از میانگین هفت روزه در حدود ۱۲۷ EH بر ثانیه هستند.

فصل باران‌های موسمی در چین هر ساله شاهد بارش فراوان و در نتیجه منابع آبی فراوانی به ویژه در مناطق جنوب غربی این کشور از جمله سیچوان و Yunan است. چنین مازاد انرژی منجر به قیمت برق ارزان تری می‌شود که برای ماینر های بیت کوین جذاب بوده‌است.

اما در طول سال‌ها، آب و هوای غیرقابل‌پیش‌بینی نیز باعث جاری شدن سیل و گل و لای می شود که منجر به توقف عملیات فارم های استخراج به صورت موقتی و یا حتی تخریب کامل آن‌ها می شود..

منبع COINDESK

اخبار کریپتوکارنسی