در قسمت گذشته آموزش و تحلیل بلاک چین وکریپتو ها در رابطه با تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی صحبت کردیم.

همچنین اشاره کردیم که احتمالا حال حاضر زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست
و باید با احتیاط بیشتری وارد بازار شویم.

تحلیل ها و سیگنال ها صرفا جنبه آموزشی دارند و ما هیچ گونه مسئولیتی در مقابل سود یا زیان شما قبول نمی کنیم.تحلیل ها رایگان هستند.با ریسک خود استفاده کنید.

اکنون در این قسمت عوامل بنیادی دیگر که بر قیمت بیت کوین تاثیر گذار خواهند بود را بررسی می کنیم.

فرهاد اکسچنج

همچنین توضیح خواهیم داد که HALVING چیست؟
چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟امروز شاخص FEAR یا شاخص ترس به 12 رسیده است.
روز گذشته این شاخص 10 بود.
بنابراین میزان ترس بازار کمتر شده است.اما همچنان شاخص های نزولی انتظار نزول قیمت بیت کوین را دارند.از نظر تئوری موج الیوت ELLIOTT انتظار داریم قیمت بیت کوین برای رسیدن به سطح 7000 دلار مجدد سعی کند.
اما باید منتظر باشیم و ببینیم آیا در این سطح موفق خواهد بود یا خیر؟عامل بنیادی تاثیر گذار بر قیمت بیت کوین که در قسمت گذشته با یکدیگر بررسی کردیم ویروس کرونا بود.
همانطور که گفته بودیم ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است و بیت کوین نیز مستثنی از این تاثیرات منفی نیست.عامل بنیادی دیگر در مورد بیت کوین HALVING بیت کوین در ماه می میلادی است.که این مورد می تواند برای افزایش قیمت بیت کوین تاثیر گذار باشد.آقای ساتوشی ناکاموتو برای جلوگیری از تورم و ایجاد بی رویه بیتکوین یک محدودیت به نام HALVING ایجاد کرده است.حدود هر 4 سال یکبار میزان جایزه ای که به ماینر ها داده می شود نصف می شود.همین موجب کنار رفتن برخی ماینر ها و در نتیجه کاهش عرضه ی بیتکوین می شود.
کاهش عرضه ی بیتکوین نیز موجب افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.در دو مورد قبلی HALVING بیت کوین که این ارز از 50 تا به 25 تا و از 25 تا به 12.5 تا رسید افزایش قیمت قابل توجهی در بیتکوین داشتیم.و اکنون که قرار است به 6.25 تا بیتکوین برسد نیز میتوانیم انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم.عامل بنیادی دیگری که در مورد بیتکوین امیدوار کننده است این است که بیتکوین علی رغم سقوط به زیر 4000 دلار
توانست مجدد خود را حتی تا 7000 دلار بازگرداند.این مسئله در مورد سهام بازار یا ارز هایی که دولت، بانک های مرکزی و موسسات مالی پشتیبانی شان می کنند شاید ویژگی مثبتی محسوب نشود.اما در مورد بیتکوین که جز مردم، موسسه مالی و پشتیبانی ندارد یک ویژگی بسیار مثبتی است.
و این بدین معناست که ارز های کریپتوکارنسی می توانند در شرایط بد اقتصادی نیز خود را نجات دهند.از آنجایی که ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد گذاشته است
اگر مقابله با ویروس بسیار طول بکشد ممکن است مجبور به مبارزه و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و مردود اعلام کردن قرنطینه شویم.در شرایط حاضر ورود به بازار برای امروز پیشنهاد نمی شود.
اگرچه پیش بینی ما این است که بیتکوین برای رسیدن به سطح 7000 دلار سعی خواهد کرد.
اما بهتر است در این شرایط وارد بازار نشویم و در موقعیت مطمئن تری اقدام کنیم.

ویدیو آموزشی در یوتیوب

وبلاگ فرهاد اکسچنج