اخیرا، قیمت بیت کوین دچار نوساناتی شده است، طی آخر هفته گذشته، قیمت بیت کوین به 12000 دلار سقوط کرد و امروز به پایین ترین میزان، کاهش یافته است. براساس مطالعات Coin Desk پس از سقوط امروز صبح بیت کوین به 11500 دلار، برجسته ترین ارز رایج دیجیتال در جهان، بین 11800 تا 12000 دلار در حال نوسان می باشد. (توجه داشته باشید که؛ سرمایه گذاری روی سکه ها یا ژتون های رمزنگاری شده، بسیار احتکار آمیز می باشد و بازار تا حد زیادی از کنترل خارج شده است. سرمایه گذاران باید آمادگی از دست دادن تمام سرمایه ی خود را داشته باشند.)

جسی پراودمن، مدیر عامل سرمایه گذاری معاملاتی رمز نگاری شده استریکس لویاتان گفت: "قیمت 12000 دلاری بیت کوین، مقاومت آن را تضمین می کند."

وی گفت: "به راحتی می توان گفت که قیمت 12000 دلاری (و بالاتر از 10000 دلار) به عنوان مانعی برای عملکرد قیمت بیت کوین عمل می کند." "محدوده 12000 دلاری، در سپتامبر 2019 به عنوان عاملی مقاوم عمل کرده است، بنابراین فشار روانی را برای سرمایه گذاران به وجود می آورد."

تیم انکینگ، مدیر عامل سرمایه دیجیتال، دیدگاه خوش بینانه تری ارائه داد و اظهار داشت:" BTC مطمئناً در قیمت 12000 دلار در وضعیت مقاومی قرار می گیرد، اما بر 10000 دلار غلبه کرده است که از اکتبر (یا حتی سپتامبر) سال گذشته تا ماه گذشته ادامه داشته است. " وی خاطرنشان کرد: "اساسا قیمت در دو هفته تا 12000 کاهش یافته است و نشان دهنده ی ضعف چندانی نمی باشد." "در بدترین حالت، این دوره دوره ی ایستایی می باشد."

در حالی که ارز دیجیتال بار دیگر در تلاش است که از 12000 دلار دیگر هم پایین تر برود، چندین تحلیلگر بر شدت تکانه حرکت بیت کوین تأکید کرده اند. دنیس وینوکوروف، رئیس تحقیقات شرکت دارایی دیجیتال مستقر در لندن گفت: "همچنان گرایش به سمت تکانه صعودی می باشد و نباید از تلاش های دیگر شگفت زده شد." وی خاطرنشان کرد: در حالی که امروز Aug 10, 2020   بیت کوین حدودا تا 11 هزار و 500 دلار کاهش یافت، سرمایه گذاران فشار بالایی به دارایی دیجیتال وارد کردند و آن را به سمت 12000 دلار سوق دادند. ماروآن گارکون، مدیر عامل بنیادی پلتفرم مشتقات رمزنگاری آمولت اظهار نمود: "به وضوح معتقدیم که ما در بازار رو به ترقی هستیم."

وی افزود: " در هر دو سیستم متمرکز و غیرمتمرکز، ظرفیت بورس سهام در حال افزایش می باشد." سرمایه های مختلف تقریباً در هر هفته 30٪ افزایش یافته است." گارکون گفت: "با افزایش دارایی های دیگر، مردم سود خود را دریافت می کنند و آن را در بیت کوین به گردش درمی آورند." "نام این فرآیند، همچنان دسته انباشته می باشد." "اگر بیت کوین 12000 دلاری استمرار یابد، جای تعجبی نخواهد داشت."

منبع

صفحه ویرگول فرهاد اکسچنج