بی ثباتی دلار همراه با بازده های بسیار منفی، طوفان شدیدی در قیمت طلا و فلزات گرانبها به پا کرده است."
علاوه بر این، دلفی دیجیتال اظهار داشت "آخرین افزایش نرخ طلا، این فلز گرانبها را جزوی از بهترین سرمایه های امسال به حساب می آورد، که با 34 درصد امتیاز از سهام جهانی برخوردار است."
بازده قابل توجه طلا فقط در بورسکوین در سال 2020 یعنی 34٪ و 72٪ بالاتر از بیت کوین است. عملکرد برتر بیت کوین بیانگر این است که سرمایه گذاران در حقیقت، آن را به عنوان دارایی اندوخته با ارزش محسوب می کنند، و با توجه به شرایط بی ثبات فعلی دلار ممکن است این یک بازی بتا با اهرم 2:1 باشد.

تیم دلفی دیجیتال تنها تحلیلگران برجسته نیستند که این دیدگاه بی ثباتی دلار را به اشتراک می گذارند. به تازگی Qiao Wangاظهاراتی را در توییتر به اشتراک گذاشته است و به سرمایه گذاران گفت که بین شرایط عادی و غیر عادی تفاوت قائل شوند. این تصور در مقابل اظهارات قبلی سرمایه گذار مشهور ماکرو، رائول پال، که از ابتدای سال 2020 تا به امروز صادقانه در مورد دلار اظهار کرده است، اعتقاد دارد که کمبود و گرانی جهانی، منجر به کاهش ارزش دلار خواهد شد، بنابراین با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

کیاو ونگ می گوید: "رائول تاکنون در مورد دلار اشتباه کرده است."

توجه داشته باشید که "زمان بندی اهمیت دارد، به عنوان مثال دلار می تواند در هفته آینده یا ماه های آتی با ثبات تر شود، اما طی 2-5 سال آینده، احتمال کاهش ارزش آن بسیار زیاد است. "

اگر همبستگی معکوس بین بیت کوین و دلار به اندازه تحلیلگران گسترده باشد، نمودارهای تحلیل تکنیکی نیز مورد تأیید هستند.

بازرگان ناشناسی در توییتر، نمودارهای تولیدیRekt Capital تحلیلگران فوق را معتبر می دانند. Rekt Capital اظهار می دارد:«بیت کوین میزان ثبات چند ساله را نقض کرده است. بعید به نظر می رسد که هر نوع بازپرداخت، زیر خط روند چند ساله انجام شود یعنی پایین تر از 8000 دلار باشد "

علاوه بر این، Rekt Capital می گوید: "بیت کوین نیز پس از ادغام در یک ساختار با ثبات کلاسیک ، موفق شده است که Weekly Close را در منطقه عرضه اصلی (11400 - 11600 دلار) قرار دهد.

آینده غیر قابل پیش بینی است اما وامداری عظیم جهانی، رشد اقتصادی ضعیف و منفجر شدن ترازنامه های بانک مرکزی، منجر به یک دوره طولانی مدت بی ثباتی دلاری می شود که این امر بر ارزش اندوخته قیمت های دارایی مانند بیت کوین و طلا بسیار تاثیر گذار می باشد. این ثبات دلار همراه با تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران خرده فروشی Millennials و Gen Z به طور جدی به دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین اختصاص می یابد که می تواند نتیجه خوبی برای بازار صعودی سهام چند ساله باشد که به نظر می رسد نمودارهای تحلیل تکنیکی، حال حاضر را نشان می دهد.

منبع

 

وبلاگ فرهاد اکسچنج