افزایش کارمزد تراکنش‌های اتریوم و هزینه‌های بالای تعامل با قراردادهای هوشمند دیفای برای رشد این زمینه تهدیدی محسوب شده است.

محبوبیت پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) در اتریوم، به افزایش کارمزد تراکنش های آن منجر شده است. دیروز 13 August 2020 مجموع کارمزدهای تراکنش‌های شبکه اتریوم به رکورد تاریخی ۶.۸۷ میلیون دلار دست پیدا کرد.

کاین وارویک ، بنیان‌گذار و مدیرعامل پروژه سینتتیکس، طی مصاحبه‌ای با کوین تلگراف هشدار داد که افزایش کارمزد تراکنش های اتریوم بر روی رشد دیفای تأثیرگذار خواهد بود.

در عرض ۲۴ ساعت گذشته 13 August 2020، کارمزد تراکنش های اتریوم تقریبا افزایشی ۱۰۰ درصدی داشته است.

در حالی که میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم، از درآمد روزانه بسیاری از کشورها بیشتر است ، اجرای قراردادهای هوشمند اضافی که به پروتکل‌های دیفای نیازمند هستند، به گزارش برخی کاربران، موجب افزایش هزینه‌های تراکنش تا حد ۱۰۰ دلار شده است.

به‌منظور کاهش کارمزدهای بالا، وارویک اعلام کرد که سینتتیکس، ماشین مجازی بهینه‌سازی (OVM) اتریوم، راه‌حل مقیاس پذیری لایه‌ دوم را زودتر از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده، عرضه خواهد کرد. راه‌حل لایه دوم که امسال روی شبکه آزمایشی امتحان شده بود، قابلیت پردازش چند هزار تراکنش در ثانیه را خواهد داشت.

"ما رویOVM  متمرکز شده‌ایم. صادقانه من فکر می‌کنم عرضه آن زودتر از سه تا ۶ ماه خواهد بود. من فکر می کنم با سرعت بیشتری آن را پیش خواهیم برد زیرا این مسئله احتمالاً یکی از سه برنامه ای است که به آن نیاز داریم تا بررسی شود.

به‌علت تأخیر در ارائه اتریوم ۲.۰، راه‌حل‌های لایه دوم تراکم تراکنش‌های اتریوم، بسیار مهم هستند. کیائو وانگ، مدیر محصول مساری، بیان کرد که احتمال دارد اتریوم با رقابت شدیدی از سوی بلاک چین‌های مقیاس‌پذیرتر، مواجه شود.

"دیدگاه من بعد از استفاده از چند پلتفرم دیفای تغییر کرد. تا زمانی که اتریوم ۲.۰ به طور کامل ارائه نشود، فرصت بالایی برای بلاک چین‌های مقیاس‌پذیرتر برای خلع کردن اتریوم وجود دارد. پرداخت کارمزد ۱۰ دلاری و ۱۵ ثانیه برای پرداخت تراکنش، تجربه بدی برای کاربران است."
منبع
وبلاگ فرهاد اکسچنج