با افزایش شاخص دلار آمریکا، قیمت طلا و بیت کوین کاهش یافت و تحلیلگران برجسته در حال جستجو پاسخی هستند که آیا دلار قدرتمند می‌تواند جلوی افزایش قیمت بیت کوین را بگیرد یا خیر

.در روز ۲۱ اوت قیمت بیت کوین با بیش از ۳ درصد از محدوده ۱۱،۸۸۰ دلار به ۱۱،۵۱۱ دلار کاهش‌یافته است. در همان زمان ، شاخص دلار آمریکا (DXY)، شروع به بازگشت از رکود ۴ ماهه خود کرد.

 

با افزایش ۱ / ۳ درصدی قیمت دلار از ۹۲.۲۸ دلار به ۹۳.۲۰ دلار، بیت کوین، ارز دیجیتال اصلی و طلا به نوبت کاهش یافتند. وجود رابطه معکوس بین دلار و بیت کوین ممکن است نشان دهد که ضعیف شدن دلار به حرکت افزایشی اخیر بیت کوین سرعت بخشیده است.

آیا دلار قدرتمند حرکت قیمت بیت کوین  را معکوس می‌کند؟

از زمان اصلاح قیمت بزرگ پنج شنبه سیاه، تحلیلگران حرکت صعودی بیت کوین را به ضعیف بودن دلار نسبت داده اند.

محققان در صرافی  Kraken نوشته بودند:

" پس از موج، همبستگی بین بیت کوین و طلا با رسیدن به سطح بالای یک ساله عدد 0.93 بیشتر شد. این امر در شرایطی رخ داد که بازارها به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، افزایش هزینه‌های دولت، ترس تورم و تضعیف دلار آمریکا به جان پناه های امن تبدیل شدند."

برعکس، زمانی که دلار معکوس می‌شود و شروع به افزایش می‌کند، شانس تثبیت قیمت بیت کوین افزایش می یابد.

در ۴۸ ساعت گذشته، همانطور که شاخص دلار آمریکا افزایش یافت، قیمت طلا نیز بیش از ۳.۵ % کاهش یافت. طلا در هفته‌های اخیر به شدت در حال افزایش بود و از عدم قطعیت رو به افزایش در اقتصاد جهانی تحریک شده ‌بود.

به این ترتیب، اسکات ، یک تحلیل گر رمز ارز، گفت که رابطه معکوس بین بیت کوین  و دلار بیشتر از همبستگی اخیر آن با بازار سهام است. او متذکر شد:

رابطه معکوس بیت کوین با دلار بسیار جذاب‌تر از رابطه با بازار سهام است.

از ماه آوریل دلار در برابر ارزهای ذخیره ای اصلی مانند ین ژاپن ضعیف تر بوده است و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند که اگر بتواند مومنتوم قوی خود را حفظ کند، طلا و دلار آمریکا تحت تاثیر منفی خواهند بود.

براساس اظهارات مایکل هویسن، تحلیلگر بازار بانکداری انگلستان CMC Markets UK’s chief، بهبود دلار باعث تضعیف ارزش طلا  شده‌ است.

 هویسن گفت:

این جهش در دلار آمریکا همچنین منجر به دور جدیدی از ضعف در قیمت طلا شد و اکنون در حال آزمایش سطح حمایت ۱،۹۲۰ دلار آمریکا است.

داده‌ها از اسکیو نشان می‌دهند که بیت کوین و طلا در هفته‌های اخیر شاهد یک همبستگی نوظهور بوده‌اند. اگر قیمت بیت کوین  و این فلز با ارزش طلا همچنان به دنبال یکدیگر حرکت کنند، احتمال افزایش دلار تقویت می شود.

کارل شاموتا، استراتژیست برجسته Cambridge Global Payments، گفت که دلار می‌تواند شاهد یک فشار ناگهانی باشد.

تلاقی فشار ناگهانی دلار، معامله محرک پیش رو و افزایش قطعیت اقتصادی با یکدیگر به بازگشت قدرت دلار کمک میکند؛ اما آیا این روند کوتاه‌مدت یا بلند مدت خواهد بود.
منبع کوین تلگرف
اخبار کریپتوکارنسی